Новости проекта
Подписывайтесь на нас ВКонтакте!

Правила внутреннего распорядка

Дата: 21 октября 2016 в 17:24
Автор: Шевчук А. Д.

                                                           ЗАЦВЕРДЖАНА

                                                                  Пратакол пасяджэння

                                                                           Савета  ўстановы адукацыі

                                                                01.09.2016 г.     № 1

 

Правілы  ўнутранага распарадку для  вучняў

ДУА «Краснадворскі вучэбна – педагагічны комплекс

дзіцячы сад – сярэдняя школа Салігорскага раёна»

 

1. Агульныя палажэнні

  1.1. Дадзеныя  правілы ўнутранага распарадку для вучняў (далей – Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Статутам дзяржаўнай установы адукацыі «Краснадворскі вучэбна - педагагічны комплекс дзіцячы сад – сярэдняя школа Салігорскага раёна» (далей – установа адукацыі), іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.

1.2. Правілы – лакальны нарматыўны прававы акт установы, абавязковы для выканання вучнямі.

 1.3. Правілы ўсталёўваюць вучэбны распарадак для вучняў, вызначаюць асноўныя нормы і правілы паводзін у будынку і памяшканнях, на тэрыторыі ўстановы адукацыі, а таксама на пазашкольных, пазакласных мерапрыемствах з удзелам вучняў установы адукацыі.

1.4. Правілы распрацаваны з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, умацавання дысцыпліны вучняў, рацыянальнага выкарыстання імі навучальнага часу і павышэння якасці адукацыі.

1.5. Педагагічныя работнікі абавязаны растлумачваць, патрабаваць і кантраляваць выкананне Правіл, а вучні абавязаны іх выконваць.

1.6. Пытанні, звязаныя з выкарыстаннем сапраўдных Правіл, вырашаюцца кіраўніцтвам установы ў межах прадстаўленых паўнамоцтваў.

2. Арганізацыя адукацыйнага працэсу

2.1.Арганізацыя адукацыйнага працэсу ажыццяўляецца ў адпаведнасці з адукацыйнымі планамі і адукацыйнымі праграмамі, якія распрацоўваюцца на аснове адукацыйных стандартаў агульнай сярэдняй адукацыі.

2.2.  Структура навучальнага года ўключае навучальныя чвэрці. Адукацыйны працэс ва ўстанове адукацыі арганізоўваецца ў рэжыме шасцідзённага  школьнага  тыдня,  які ўключае  пяцідзённы  навучальны тыдзень  і  адзін  дзень  (субота)  для  правядзення спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, прафарыентацыйных і іншых  выхаваўчых мерапрыемстваў, арганізацыі  працоўнага  навучання,  дадатковых адукацыйных паслуг.

2.3.Асноўнай формай арганізацыі адукацыйнага працэсу з’яўляецца ўрок. Урокі ў школе праводзяцца ў адну змену. Штодзённая колькасць урокаў у школе і іх паслядоўнасць вызначаюцца раскладам заняткаў, які складаецца з улікам патрабаванняў Санітарных правіл і нормаў (СанПіН) і зацвярджаецца дырэктарам установы па ўзгадненні з прафсаюзным камітэтам установы. Усе ўрокі з’яўляюцца абавязковымі для наведвання вучнямі адпаведных класаў.

2.4. У канікулярны час  для вучняў арганізоўваецца правядзенне мерапрыемстваў рознай накіраванасці.

2.5. Навучальныя, факультатыўныя заняткі, заняткі аб’яднанняў па інтарэсах праводзяцца па раскладзе.

 

3. Асноўныя абавязкі вучняў установы адукацыі

3.1. вучні абавязаны:

 • выконваць Статут установы адукацыі, рашэнні Савета ўстановы адукацыі, педагагічнага савета, дадзеныя  правілы, інструкцыі па ахове працы, правілы пажарнай бяспекі, выконваць патрабаванні адміністрацыі і педагогаў з мэтай забеспячэння бяспекі адукацыйнага працэсу;

 • наведваць установу адукацыі ў прызначаны для гэтага час і не прапускаць вучэбныя заняткі, іншыя формы адукацыйнага працэсу без уважлівай прычыны. У выпадку пропуску вучань прадастаўляе  класнаму кіраўніку даведку з медыцынскай установы ці заяву бацькоў ( асоб, што іх замяняюць) пра прычыну пропуску;

 • знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу вучэбнага часу, адпаведна раскладу.

Пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі ў вызначаны час магчыма толькі з дазволу класнага кіраўніка ці дзяжурнага члена адміністрацыі (дырэктара, намеснікаў дырэктара);

 • сумленна вучыцца, асвойваць вучэбную праграму, своечасова  і якасна выконваць дамашнія  заданні, грамадскія даручэнні;

 • прымаць удзел у самаабслугоўванні і грамадска карыснай працы;

 • вітацца з работнікамі і наведнікамі ўстановы адукацыі, праяўляць павагу да старэйшых, клапаціцца пра малодшых;

 • разрашаць спрэчныя і канфліктныя сітуацыі мірна, на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам поглядаў удзельнікаў спрэчкі. Калі такое немагчыма – звяртацца за дапамогай да класнага кіраўніка, да спецыялістаў сацыяльна – педагагічнай і псіхалагічнай службы, да кіраўніка ўстановы адукацыі;

 • захоўваць маёмасць установы адукацыі, аказваць пасільную дапамогу ў яе рамонце, акуратна ставіцца як да сваёй, так і да чужой маёмасці;

 • сачыць за сваім выглядам, прытрымлівацца ў адзенні дзелавога стылю.

3.2. Забараняецца:

 • прыносіць ва ўстанову адукацыі і на яе тэрыторыю зброю, выбуховыя, хімічныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, спіртныя напоі, наркотыкі, таксічныя рэчывы і яды, іншыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю акружаючых:

 • курыць у будынку, на тэрыторыі ўстановы адукацыі і ў іншых грамадскіх месцах;

 • выкарыстоўваць ненарматыўную лексіку;

 • прыходзіць ва ўстанову адукацыі ў брудным, памятым адзенні, непрыстойна кароткім ці адкрытым адзенні, адкрыта дэманстраваць прыналежнасць да розных субкультур, рэлігійных плыняў;

 • хадзіць па ўстанове адукацыі без патрэбы ў вопратцы і галаўных уборах;

 • гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекуляцыйнага характару;

 * карыстацца мабільнымі тэлефонамі на   вучэбных занятках і ў час правядзення масавых мерапрыемстваў.

  У адваротным выпадку класныя кіраўнікі , настаўнікі, дзяжурныя педагогі могуць забраць маёмасць да прыходу законных прадстаўнікоў непаўналетняга.

 

   4. Асноўныя правы вучняў  установы адукацыі

Вучні  маюць права на:

4.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі;

4.2. перавод у іншую ўстанову адукацыі;

4.3. навучанне па індывідуальным вучэбным плане ў межах утрымання адукацыйнай праграмы;

4.4. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;

4.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

4.6. карыстанне вучэбным абсталяваннем і сродкамі навучання, падручнікамі і навучальнымі дапаможнікамі;

4.7. канікулы;

4.8. атрыманне платных паслуг у сферы адукацыі;

4.9. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай, культурна-спартыўнай базай установы;

4.10. атрыманне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў установы;

4.11. заахвочванне і ўзнагароджанне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, даследчай дзейнасці;

4.12. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай, інавацыйнай дзейнасці;

4.13. азнаямленне з устаноўчымі дакументамі і іншай вучэбна-праграмнай дакументацыяй;

4.14. удзел у дзіцячых грамадскіх аб’яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству;

4.15. адкрытую адзнаку сваіх ведаў, своечасовае інфармаванне пра тэрміны правядзення кантрольных работ;

4.16. атрыманне харчавання ва ўстанове ў парадку і на ўмовах, вызначаных Урадам Рэспублікі Беларусь;

4.17. наведванне мерапрыемстваў, якія арганізуюцца ўстановай;

4.18. абарону сваіх правоў;

4.19. на справядлівае, паважлівае і гуманнае стаўленне да сябе з боку вучняў і работнікаў установы, на павагу сваёй чалавечай годнасці і на абарону ад усіх формаў псіхалагічнага і фізічнага гвалту.

    5. Прыход і адыход  вучняў з установы адукацыі

5.1. Прыходзіць ва ўстанову адукацыі за 10-15 хвілін да пачатку  вучэбных заняткаў, мець належны выгляд і акуратную прычоску.

5.2. Мець з сабой дзённік (асноўны дакумент вучня) і ўсе патрэбныя для вучэбных  заняткаў прыналежнасці.

5.3.Вучні штодня карыстаюцца гардэробам, пакідаючы ў ім вопраткуі зменны абутак.

5.4.Перад пачаткам вучэбных заняткаў вучні павінны азнаёміцца з раскладам,  прыбыць у кабінет да званка і падрыхтавацца да ўрока.

5.5. Пасля заканчэння вучэбных заняткаў, класных гадзін, факультатыўных заняткаў, фізкультурна – аздараўленчых, спартыўна – масавых, культурна - масавых мерапрыемстваў  атрымаць адзенне з гардэробу, акуратна апрануцца і пакінуць установу адукацыі, выконваючы правілы ветлівасці.

    6. Знешні  выгляд  вучняў ўстановы адукацыі

6.1. У 1 – 11 класах вучні прытрымліваюцца дзелавога стылю адзення – гэта строгі, вытрыманы стыль, прызначаны для наведвання вучнямі  вучэбных заняткаў ва ўстанове адукацыі. Адзенне дзелавога стылю можа быць выканана з тканін рознай структуры – поўсці, падмены поўсці, бавоўны, камбінаваных тканін, у рознай колеравай аднатоннай гаме, спалучаць элементы з тканін у клетку, але быць не пярэстай і не вельмі яркай. Абутак павінен адпавядаць дзелавому стылю адзення.

6.2.Для дзяўчынак (дзяўчат) у камплект адзення могуць уваходзіць пінжак, спадніца, штаны, блузка з кароткімі і доўгімі рукавамі, сарафан. У зімовы час дапускаюцца трыкатажны світар ці камізэлька.

6.3. Для хлопчыкаў (юнакоў) у камплект адзення ўваходзяць пінжак, штаны, кашуля з кароткімі і доўгімі рукавамі, гальштук. У зімовы час дапускаюцца трыкатажны світар і камізэлька.

6.4. У адзенні дзелавога стылю не дапускаюцца: спартыўны абутак, вельмі яркія рэчы і абстрактныя малюнкі, джынсы, спартыўнае і іншае адзенне.

    7. Паводзіны вучняў установы адукацыі на вучэбных занятках

7.1. Вучні займаюць свае месцы ў кабінетах так, як гэта вызначыў класны кіраўнік ці настаўнік - прадметнік, з улікам псіхафізічных асаблівасцяў вучняў і іх здароўя.

7.2. Кожны настаўнік мае права прымяняць розныя формы і метады правядзення заняткаў па сваім прадмеце, якія не павінны супярэчыць нормам і правілам бяспекі і іншым нарматыўным дакументам. Выкананне патрабаванняў настаўніка-прадметніка абавязковае для  ўсіх вучняў.

7.3. Перад пачаткам вучэбнага занятку вучні павінны падрыхтаваць сваё рабочае месца і ўсё патрэбнае для работы ў класе.

7.4. Пры ўваходзе настаўніка ў клас вучні ўстаюць у знак вітання і сядаюць пасля таго, як настаўнік адкажа на вітанне і дазволіць сесці. Падобнай выявай вучні вітаюць кожнага сталага чалавека, які ўвайшоў у клас падчас заняткаў.

7.5. У выпадку спазнення на вучэбны занятак вучань павінен пастукацца ў дзверы кабінета, зайсці, прывітацца з настаўнікам, папрасіць прабачэння за спазненне і папрасіць дазволу сесці на месца.

7.6. Час вучэбных заняткаў павінен выкарыстоўвацца толькі для вучэбных мэт. Не дазваляецца шумець, размаўляць самому і адцягваць увагу  іншых пабочнымі гутаркамі, справамі, якія  не адносяцца да вучэбнага занятку.

7.7. Па першаму ўказанню настаўніка (класнага кіраўніка) павінен падавацца дзённік. Кожны запіс у дзённіках вучні павінны выконваць акуратна. Пасля кожнага вучэбнага тыдня законныя прадстаўнікі непаўналетняга  ставяць у дзённіку свой подпіс.

7.8. Пры гатоўнасці задаць пытанне ці адказаць неабходна падняць руку і атрымаць дазвол настаўніка.

7.9. Калі вучню трэба выйсці з класа, ён павінен папрасіць дазволу настаўніка.

7.10.Званок з вучэбнага  занятку – гэта сігнал для настаўніка. Толькі калі настаўнік абвесціць пра заканчэнне вучэбнага  занятку, вучань мае права ўстаць, навесці чысціню і парадак на сваім рабочым месцы, выйсці з класа.

7.11. Вучні павінны мець спартыўную форму і абутак для вучэбных заняткаў па фізічнай культуры і здароўі, а таксама спецыяльнае  адзенне для вучэбных заняткаў па працоўным навучанні.  

7.12. Забараняецца падчас вучэбных заняткаў карыстацца мабільнымі тэлефонамі і іншымі прыладамі, што не адносяцца да адукацыйнага працэсу.  У выпадку парушэння дадзенага правіла настаўнік мае права забраць тэхнічную прыладу на час вучэбнага занятку. Пры неаднаразовым парушэнні гэтага правіла  прылада вяртаецца вучню  толькі пры законных прадстаўніках непаўналетняга.

   8. Паводзіны вучняў  ва ўстанове  адукацыі

8.1. Вучні абавязаны скарыстоўваць час перапынку  для адпачынку.

8.2.  Падчас перапынку  вучням  забараняецца:

 • шумець, парушаць права на адпачынак  іншых, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных проймаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;

 • штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную  сілу для развязкі  праблемы;

 • ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам.

Парушэнне дадзенага пункта нясе за сабой прымяненне  мер, замацаваных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

8.3. У выпадку адмены наступнага вучэбнага занятку вучні  могуць знаходзіцца ў вестыбюлі , бібліятэцы ці ў іншым свабодным класным пакоі ўстановы адукацыі.

    9. Паводзіны вучняў установы адукацыі ў сталовай

9.1. Вучні выконваюць правілы  асабістай гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без вопраткі, мыюць рукі перад ежай.

9.2. Вучні  праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжытку гарачых і вадкіх страў.

9.3. Ужываць ежу і напоі дазваляецца толькі ў сталовай. Кожны вучань прыбірае за сабой сталовы посуд пасля ежы.

     10. Паводзіны  вучняў установы адукацыі  ў час  правядзення пазашкольных, пазакласных мерапрыемствах.

10.1. Перад мерапрыемствам  вучні павінны праходзіць праверку ведаў  па тэхніцы бяспекі.

10.2.Неабходна строга выконваць усе ўказанні  класнага кіраўніка (кіраўніка групы)  пры правядзенні масавых  мерапрыемстваў, пазбягаць дзеянняў, якія могуць быць небяспечнымі для ўласнага жыцця і для акружаючых.

10.3.Строга выконваць правілы асабістай гігіены, у час паведамляць  класнаму кіраўніку (кіраўніку групы ) пра пагаршэнне здароўя ці траўме.

10.4. Вучні павінны шанаваць і ўмацоўваць традыцыі ўстановы адукацыі, асцярожна адносіцца  да прыроды, помнікаў гісторыі і культуры, да асабістай  маёмасці і маёмасці ўстановы адукацыі.

10.5. Забараняецца ўжываць адкрыты агонь (запалкі, свечкі, феерверкі, вогнішчы і інш.), уладкоўваць светавыя эфекты з ужываннем хімічных, піратэхнічных і іншых сродкаў, здольных выклікаць узгаранне.

11. Падставамі для прыцягнення вучняў да дысцыплінарнай адказнасці з'яўляюцца:

11.1.супрацьпраўнае невыкананне ці неналежнае выкананне абавязкаў, ускладзеных на яго актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўна-прававымі актамі ўстановы адукацыі ў выглядзе наступных дзеянняў:

 • спазненні ці нез'яўленні без уважлівых прычын на вучэбныя заняткі;

 • парушэнні дысцыпліны падчас адукацыйнага працэсу;

 • невыкананне без уважлівых прычын заўваг педагагічнага работніка;

 • негатыўныя адносіны да ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;

 • распаўсюджанне інфармацыі, што наносіць шкоду здароўю вучняў;

 • пашкоджанне памяшканняў, збудаванняў, абсталявання ці іншай маёмасці ўстановы адукацыі;

 • невыкананне патрабаванняў  заканадаўства па ахове здароўя, пажарнай бяспецы;

 • распіццё алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, піва, ужыванне наркатычных сродкаў, псіхатропных, таксічных і іншых адурманьваючых рэчываў у будынку і на  тэрыторыі ўстановы адукацыі або з'яўленне ў грамадскіх  месцах у стане алкагольнага, наркатычнага ці таксічнага ап'янення;

 • курэнне (ўжыванне) тытунёвых вырабаў у будынку і на  тэрыторыі ўстановы адукацыі;

 • іншых супрацьпраўных дзеянняў (правапарушэнняў).

11.2. За здзяйсненне вучнямі дысцыплінарных правапарушэнняў ўстанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая праяўляецца ў прымяненні да яго мер дысцыплінарнага спагнання.

11.3. Да дысцыплінарнай адказнасці прыцягваецца вучань,  які дасягнуў чатырнаццацігадовага ўзросту.

11.4. Да  вучня,  які здзейсніў дысцыплінарны ўчынак і  па ўзросту не дасягнуў чатырнаццаці гадоў,  могуць прымяняцца меры педагагічнага ўздзеяння (гутарка, абмеркаванне на педагагічным савеце, на савеце па прафілактыцы безнагляднасці і праварушэнняў  непаўналетніх і іншыя меры педагагічнага ўплыву, што не супярэчаць заканадаўству).

11.5. За здзяйсненне дысцыплінарнай правіны да вучня могуць прымяняцца наступныя меры дысцыплінарнага спагнання: заўвага; вымова; адлічэнне.

11.6. Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць ужыта за:

 • працяглы час адсутнасці без уважлівых прычын на вучэбных занятках  на працягу  навучальнага года;

 • сістэматычнае (паўторнае на працягу  навучальнага года) невыкананне ці неналежнае выкананне абавязкаў вучня, калі да яго раней ужываліся меры дысцыплінарнага спагнання.

11.7. Адлічэнне як мера дысцыплінарнага спагнання не прымяняецца да

 • вучня, які не завяршыў засваенне зместу адукацыйнай праграмы базавай адукацыі;

• вучню,  які не дасягнуў  шаснаццаці гадоў.

11.8. Права  выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўстановы адукацыі. Пры выбары меры дысцыплінарнага спагнання павінны ўлічвацца цяжкасць дысцыплінарнага правапарушэння, прычыны і абставіны, пры якіх яно здзейснена, папярэднія паводзіны вучня.

11.9. Вучань, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, лічыцца невінаватым, пакуль яго віна не будзе даказана і зацверджана загадам пра прыняцце меры дысцыплінарнага спагнання, выдадзеным дырэктарам установы адукацыі.

11.10. Вучань, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, не абавязаны даказваць сваю нявіннасць. Сумненні  ў віне вучня, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, тлумачацца ў яго карысць.

11.11. Вучань, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, законныя прадстаўнікі непаўналетняга, які прыцягваецца  да дысцыплінарнай адказнасці, маюць права:

 • знаёмства з усімі матэрыяламі, што пацвярджаюць віну вучня, здымаць з іх копіі;

  • быць заслуханымі падчас  пасяджэння, якое праводзіцца па гэтаму пытанню, прысутнічаць на гэтым пасяджэнні;

 • атрымаць юрыдычную дапамогу ў адпаведнасці з заканадаўствам;

 • азнаёміцца з загадам пра прымяненне меры дысцыплінарнага спагнання і атрымаць яго копію;

11.12. Прычынамі для прыцягнення вучня да дысцыплінарнай адказнасці могуць служыць паведамленні мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, праваахоўных органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый, дакладныя запіскі педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі, асоб, што ажыццяўляюць ахову памяшканняў установы адукацыі

11.13. Да ўжывання дысцыплінарнага спагнання дырэктар установы адукацыі абавязаны апавясціць аднаго з законных прадстаўнікоў непаўналетняга  пра магчымасць прыняцця ў адносінах да гэтага непаўналетняга дысцыплінарнага спагнання, запатрабаваць у вучня тлумачэння ў пісьмовай форме, якое мае  неабходна прадставіць на працягу пяці каляндарных дзён. Пры адмове вучня даць тлумачэнні складаецца акт, які падпісваецца трыма прадстаўнікамі з ліку работнікаў установы адукацыі.

11.14.Адмова вучня даць тлумачэнне ў пісьмовай форме не перашкаджае прымяненню  да яго меры дысцыплінарнага спагнання.

11.15.За кожнае дысцыплінарнае правапарушэнне можа быць ужыта толькі адна мера дысцыплінарнага спагнання.

11.16. Прымяненне адлічэння ў якасці меры дысцыплінарнага спагнання непаўналетняму  дапускаецца толькі пасля апавяшчэння ўстановай адукацыі камісіі па справах непаўналетніх Салігорскага раённага выканаўчага камітэта і аддзела адукацыі, спорту і турызму Салігорскага раённага выканаўчага камітэта.

11.17. Рашэнне пра прыняцце  меры дысцыплінарнага спагнання да вучня прымаецца на падставе матэрыялаў, што ўтрымліваюць  фактычныя довады здзяйснення ім дысцыплінарнага правапарушэння.

11.18.Дырэктар установы адукацыі мае права  па ініцыятыве вучня, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці (законнага прадстаўніка непаўналетняга , які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці),  асабіста заслухаць тлумачэнні вучня, яго заявы, скаргі.

11.19. Вучань можа быць прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці не пазней аднаго месяца з дня выяўлення дысцыплінарнага правапарушэння (дзень, калі пра правапарушэнне стала  вядома педагагічнаму работніку ўстановы адукацыі, не лічачы часу хваробы вучня, знаходжання яго на канікулах). Дысцыплінарнае спагнанне да непаўналетняга вучня можа прымяняцца  не раней чым праз сем каляндарных дзён пасля накіравання апавяшчэння аднаму з яго законных прадстаўнікоў.

11.20. Меры дысцыплінарнага спагнання да вучня не могуць быць прыменены  пазней шасці месяцаў з дня здзяйснення дысцыплінарнага правапарушэння.

11.21. Рашэнне пра прымяненне меры дысцыплінарнага спагнання да вучня афармляецца загадам дырэктара ўстановы адукацыі, у якім павінны ўтрымлівацца звесткі пра вучня,  да якога прымяняецца дысцыплінарная адказнасць, пра канкрэтную дысцыплінарную правіну, форму віны (намер ці неасцярожнасць), довады віны, указанне меры дысцыплінарнага спагнання.

11.22.Загад дырэктара ўстановы адукацыі пра  прымяненне меры дысцыплінарнага спагнання аб'яўляецца навучэнцу пад роспіс на працягу трох каляндарных дзён.  

11.23. У тэрмін, устаноўлены для аб'явы загаду пра прымяненне меры дысцыплінарнага спагнання, не ўваходзіць час хваробы навучэнца, знаходжанне яго на канікулах.

11.24. Установа адукацыі  на працягу пяці каляндарных дзён з дня прыцягнення да дысцыплінарнай адказнасці непаўналетняга навучэнца інфармуе пра гэта ў пісьмовай форме аднаго з яго законных прадстаўнікоў.

11.25.Звесткі пра прымяненне меры дысцыплінарнага спагнання заносяцца ў асабістую справу навучэнца.

11.26. Рашэнне  аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да навучэнца можа быць абскарджана самім вучнем, адлічаным з установы адукацыі;  законнымі прадстаўнікамі непаўналетняга навучэнца  ў вышэйшую арганізацыю ці суд на працягу аднаго месяца.

11.27.  З навучэнца здымаецца дысцілінарнае спагнанне, калі на працягу года ён паўторна не прыцягваўся да дысціплінарнай  адказнасці. Пры гэтым дысцыплінарнае спагнанне здымаецца аўтаматычна без выдання загаду.

11.28. Дырэктар установы адукацыі, які скарыстаў меру дысцыплінарнага спагнання да навучэнца, мае права зняць яе датэрмінова па ўласнай ініцыятыве ці просьбе навучэнца.

11.29. Датэрміновае здыманне дысцыплінарнага спагнання афармляецца загадам дырэктара УА.

 12.  Заахвочванні

12.1.  За  поспехі  ў  вучобе,  актыўны  ўдзел  у  грамадскім  жыцці ўстановы  вучні могуць заахвочвацца аб’яўленнем падзякі, узнагароджаннем граматай, каштоўнымі падарункамі.

12.2. Заахвочванні аб’яўляюцца загадам дырэктара і даводзяцца да ведама вучняў і іх законных прадстаўнікоў на ўрачыстых сходах.

13. Заключныя  палажэнні

13.1. Змены  і  дадаткі  ў  сапраўдныя  Правілы  могуць  уносіцца адміністрацыяй,  педагагічным  калектывам,  Саветам  установы, разглядаюцца на Савеце ўстановы адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам.

13.2. Правілы дзейнічаюць  на  тэрыторыі ўстановы адукацыі і распаўсюджваюцца на ўсе мерапрыемствы з удзелам навучэнцаў установы адукацыі.

13.3. Правілы размяшчаюцца на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі, вывешваюцца ва ўстанове адукацыі на бачным месцы для агульнага азнаямлення.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.